• Μέλι & Κανέλα: Ένας εκρηκτικός συνδυασμός!
  • Βάλτε το "φυτό της αθανασίας" στη ζωή σας
  • Λεμονόνερο: Θωρακίστε τον οργανισμό σας με το ισχυρότερο «φυσικό» όπλο
  • Μανιτάρια : Οι μυστικοί «μαγικοί» λιποδιαλύτες
  • Αλάτι Ιμαλαΐων : Ένας πανίσχυρος θησαυρός στο πιάτο μας!
  • Μυρωδιές που .. θεραπεύουν!
  • Η νέα μανία του CrossFit ήρθε και ...σαρώνει!
  • Κανέλα .. Το μπαχαρικό της ομορφιάς
  • Μισοάδειο Vs Μισοάδειο… Εσείς διαλέγετε!
  • Επικίνδυνες τροφές για τους μικρούς μας φίλους
  • Ρόδι : 12+1 λόγοι για να το λατρέψετε!
  • 10 εύκολα tips για να απαλλαγείτε από τον εθισμό στη ζάχαρη
  • Λεβάντα: Αρωματική και ιαματική
  • Προσοχή στις «ένοχες» σαλάτες!
  • Μπαχαρικά-προστάτες της υγείας μας
  • Βότκα : Μην τη πιείτε.. χρησιμοποιήστε τη!
  • Μαγιονέζα: Το πιο ... νόστιμο καλλυντικό σας!
  • Τα δώρα της φύσης : 11 βότανα για αδυνάτισμα!
  • 6 τροφές που θα σε κάνουν να μοιάζεις Θεά!
  • Μέλι το θαυματουργό!
  • Λάδι ελιάς: Ευλογημένο και.. αρωματικό!
  • 11 Μύθοι για τη σοκολάτα καταρρέουν!

Οι «ένοχες» μυρωδάτες τροφές που μας φέρνουν σε δύσκολη θέση

Ένα φαινόμενο που πολύ συχνά έχει φέρει τους περισσότερους από εμάς σε δύσκολη θέση, είναι η ύπαρξη δυσάρεστης αναπνοής και έντονης μυρωδιάς, είτε δικής μας, είτε του διπλανού μας μετά από κατανάλωση κάποιου τροφίμου. Ποιες όμως είναι οι «ένοχες» τροφές που επηρεάζουν τον τρόπο που μυρίζει το ανθρώπινο σώμα;

Σε ορισμένα αρωματικά τρόφιμα είναι κάποιες πτητικές οργανικές ενώσεις, οι οποίες απελευθερώνονται ενόσω ο οργανισμός μεταβολίζει τις τροφές.

Οι ενώσεις αυτές βρίσκουν τελικά τον τρόπο να διεισδύσουν στο κυκλοφορικό σύστημα και τελικά καταφέρνουν να βρουν ένα μονοπάτι ώστε να ξεφύγουν από το σώμα. Ανεξήγητο ωστόσο παραμένει, γιατί οι ενώσεις των τροφίμων αφήνουν το αρωματικό «σημάδι» σε κάποιους ανθρώπους, ενώ σε κάποιους άλλους η μυρωδιά εξαφανίζεται. Εδώ φαίνεται να συμβάλλουν αρκετοί παράγοντες, όπως η ποσότητα του τροφίμου που καταναλώνει κανείς, από τα ένζυμα του σάλιου που διασπούν τις τροφές ακόμη και από τα γονίδια που φέρει κάθε άνθρωπος.

Ανεξάρτητα όμως από το πόσο επηρεάζουν τον κάθε άνθρωπο οι «μυρωδάτες» αυτές τροφές, ας γνωρίσουμε τις 10 δημοφιλέστερες από αυτές και το πώς θα μπορέσουμε να περιορίσουμε την επίδρασή τους στον οργανισμό μας:

 

  • Κόκκινο κρέας

Μετά από έρευνες Τσέχων ερευνητών το 2006 οι οποίοι συνέλεξαν και συνέκριναν δείγματα ιδρώτα από κρεατοφάγους και χορτοφάγους άνδρες, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δεύτεροι μυρίζουν σαφώς πολύ καλύτερα από τους πρώτους. Ο μόνος τρόπος για να περιοριστούν οι επιδράσεις του είναι ο περιορισμός της κατανάλωσής του.

 

 

 

  • Κύμινο-Κάρυ

Μπορεί να νοστιμίζουν πολλά από τα φαγητά μας και να αποτελούν τη βάση πολλών διεθνών κουζίνων, όπως η Ινδική, η μυρωδιά όμως του κύμινου και του κάρυ μπορεί να παραμείνουν στο ανθρώπινο σώμα για μέρες. Πάντως, μπορεί κανείς να περιορίσει την επίδρασή τους καταναλώνοντας λίγο τζίντζερ.

 

 

 

 

Σκόρδο

Η μυρωδιά του σκόρδου, και ιδιαίτερα αν έχει καταναλωθεί ωμό, μπορεί να παραμείνει στο ανθρώπινο σώμα για μέρες. Και αυτό γιατί, πέρα από τις ενώσεις του θείου, περιέχει και άλλη μία που απελευθερώνεται όταν το σκόρδο κόβεται και το οποίο εν συνεχεία και αφού έχει καταναλωθεί μετατρέπεται σε άλλες ουσίες που προκαλούν τη δημιουργία βακτηριδίων. Τα τελευταία αναμειγνύονται με τον ιδρώτα, με τα γνωστά αποτελέσματα. Για το ζήτημα της αναπνοής άμεση λύση δεν υπάρχει, αλλά στο θέμα του ιδρώτα μπορεί να βοηθήσει το ξύδι μηλίτης ή οποιοδήποτε άλλο λευκό ξύδι, αν απλωθεί στην περιοχή της μασχάλης.

 

  • Σπαράγγια

Τα σπαράγγια κάνουν το σώμα να μυρίζει ιδιαίτερα έντονα, καθώς η τροφή διασπάται στο πεπτικό σύστημα. Λύση για να το σώσει κανείς δεν υπάρχει, γι' αυτό συστήνεται η κατανάλωση σπαραγγιών με σύνεση.

 

 

 

 

  • Μπρόκολο, Λάχανο, Λαχανάκια Βρυξελλών

Περιέχουν μεγάλες ποσότητες ενώσεων του θείου και είναι λογικό να κάνουν το σώμα να μυρίζει. Ο μόνος τρόπος για να περιοριστούν, έστω και λίγο, οι επιδράσεις τους είναι το καλό βράσιμο, αλλά καλό θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο βρασμός θα καταστρέψει σχεδόν όλα τα θρεπτικά συστατικά και τις πολύτιμες βιταμίνες τους!

 

 

 

  • Κρεμμύδια

Μέχρι τα κρεμμύδια να αποβληθούν από το ανθρώπινο σώμα, δεν σταματούν να το κάνουν να μυρίζει. Ένας τρόπος για να περιορίσει κανείς τη μυρωδιά τους είναι τα σοτάρει, ή να τα περάσει με λίγο λάδι πριν τα καταναλώσει.

 

 

 

  • Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες

Σίγουρα η καθημερινή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες επιβάλλεται για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας, αλλά προσοχή στην ποσότητα! Πάνω από πέντε γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, όσο παράξενο και αν ακούγεται, είναι δυνατό να προκαλέσουν δυσάρεστες οσμές, καθώς περιέχουν υδρογόνο, διοξείδιο του άνθρακα και μεθάνιο. Ένας τρόπος για να περιοριστεί η επίδρασή τους είναι να πίνει κανείς αρκετό νερό μετά την κατανάλωσή τους.

 

 

  • Κόλιανδρος

Ο κόλιανδρος προκαλεί δυσάρεστες μυρωδιές λόγω της ένωσης σολοτόνης που περιέχει. Μπορούμε να περιορίσουμε την επίδρασή του είναι ταμπονάροντας τις μασχάλες μας με ένα μείγμα από μαγειρική σόδα και χυμό λεμονιού, που σκοτώνει τα βακτήρια.

 

 

 

  • Παστουρμάς

Έδεσμα για μερακλήδες, που.. πολλοί αγάπησαν, ελάχιστοι, ωστόσο εκτίμησαν τη μυρωδιά που αφήνει στο δέρμα μετά από υπερκατανάλωση, την επόμενη μέρα. Η μυρωδιά αυτή οφείλεται στο τσιμένι και το σκόρδο, την πάστα που καλύπτει το κρέας και ναι μεν του δίνει το πικάντικο άρωμά του αλλά ενίοτε, δημιουργεί και παρενέργειες στους πιο ευαίσθητους. Οπότε, προσοχή στην κατανάλωσή του, αν δεν θέλετε να σας αποφεύγουν όλοι για μέρες!

 

 

  • Καφές

Ακούγεται περίεργο κι όμως ο καφές κάνει το σώμα να μυρίζει! Η καφεΐνη διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, κάνοντας τους ιδρωτοποιούς αδένες να ενεργοποιούνται. Επίσης, είναι πολύ όξινος, με αποτέλεσμα να στεγνώνει το στόμα. Και ως γνωστόν, όταν το σάλιο λείπει αναπτύσσονται στο σώμα βακτήρια που τρέφονται από τις ενώσεις του θείου, δημιουργώντας έτσι δυσάρεστη αναπνοή.

 

 

Μπορούμε να «σβήσουμε» τις οσμές των τροφίμων ;

Τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστα, αφού δεν υπάρχει μαγικό χάπι που βάζει «φρένο» στις οσμές που βγαίνουν από το σώμα μετά από την κατανάλωση ενός λαχταριστού πιάτου βουτηγμένου σε σος σκόρδου. Αν επιχειρήσoυμε να πιούμε πολλά υγρά μετά από την κατανάλωση τροφών που προκαλούν δυσοσμία, μάλλον τα αποτελέσματα δεν θα είναι θεαματικά: ναι μεν θα περιορίσουν το φαινόμενο, αλλά δεν θα το εξαφανίσουν!

Επίσης μερικές φορές, βοηθάει η κατανάλωση μαγειρεμένων αντί για ωμών τροφών. Για παράδειγμα, το ψημένο σκόρδο έχει μειωμένη επίδραση στην οσμή που αναδύουν ορισμένοι άνθρωποι σε σύγκριση με το ωμό σκόρδο.

Για τους παραπάνω λόγους, η λύση φαίνεται να είναι μονόδρομος: για να αποφύγει κανείς τις οσμές της «ντροπής» πρέπει να αποφεύγει συστηματικά και τις ένοχες τροφές. Αλλιώς, αν δεν μπορούμε να αντισταθούμε στους πειρασμούς αυτούς, θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση και να περιορίσουμε για λίγο τις πολύ .. προσωπικές μας επαφές!

 

Joomla! meta tags